Veseleţea

Catina – Proprietati si Utilizari

Posted on: August 30, 2011

Daca asiaticii se lauda cu goji, noi avem catina!

Este un fruct acrisor ce se cultiva toamna incepand cu sfarsitul lunii august.

In primul rand este puternic antioxidant.

Contine de 10 ori mai multa vitamina C decat citricele  si mai mult betacaroten decat morcovii + o gramada de alte vitamine cum ar fi A, B1, B2, B6, B9, E, K, P, F.

Putem face ceai, sirop, tinctura sau ne putem desfata cu o gramada de lotiuni pe baza de catina.

Noi am facut un sirop care ne-a iesit asa de bun ca l-am terminat in doua zile. Tocmai am mai pus o tura.

Reteta este foarte simpla.

1. proportie de 1: 1 miere:catina spalata si curatata se pune la blender

2. se stoarce sucul cu un tifon sau o punga de strecurat

3.  se pune in sticle de sticla(!) la firgider

4.  se serveste 1 deget de sirop la un pahar cu apa si gheata, bestial de bun!

Pulpa ramasa dupa strecurat nu se arunca, se pune la macerat 20 de zile cu o lingurita de polen proaspat si putina miere.

O lingurita de acest “piure” magic in fiecare dimineata iti face un sistem imunitar rezistent la toti virusii de peste iarna!

Siropul se consuma intr-un ritm fantastic mai ales daca ai musafiri, asa ca sigur vom mai face toamna asta.

Costuri:

* In piata Matache am gasit 1kg de catina cu 10ron.

* Miere tot din Matache de la “vedeta” de pe facebook Mieraria Bodnariu 16ron/500g de salcam

Si o poza sa ma credeti pe cuvant :D

Daca ati mai auzit si de alte  retete cu catina, dati un semn ;)

6 Responses to "Catina – Proprietati si Utilizari"

Si eu am facut exact asta, si confirm cele de mai sus! Numai ca nu am stiut ce sa fac cu semintele de dupa stors. Dar mai fac!

Nu-i asa ca-i ffff bun ?! :) Ma gandesc sa fac si un sirop de mere, am adus din Moldovita mere de vara, papir le spunem noi, si stau degeaba in frigider, tre sa fac ceva cu ele ca se strica curand … Tre sa sa ma uit dupa o reteta.

Si pulpa se tine apoi tot la frigider? Suna bine siropul, cred ca facem. Pacat ca trebuie sa stea la frigider, altfel puteam face mai mult si pentru la iarna…

Da, si borcanelul e in frigider. De-abia astept sa treaca cele 20 de zile, chiar sunt curioasa ce gust are :D

Faina reteta. Ma bag si eu la un sirop. Noi maine ne intoarcem de la Sinaia si pe drum am vazut o gramada de vanzatori de catina. vreti sa va aducem si voua?

Da da, luati si pentru noi 2kg. Multumim mult! Am tot zis ca merg in Matache azi sa cumpar, dar mi-a fost o leneeeeeeeee.

Leave a Reply

Magazin cu produse naturale și sănătoase pentru copii și părinții lor ⚛

Evenimente in Brasov

No upcoming events

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.